March 8, 2010

Datang dan Pergi...

RUANG PERTAMA Dulu rasa macam ramai saja orang kat sini... tapi sekarang sedar tak sedar sorang demi seorang pergi meninggalkan tempat bermukim ini demi rezeki yang tertulis di Malaysia... Jadi tinggallah... anak mak sorang di sini dengan beberapa abang dan kakak dan kawan yang masih setia bersama dan siapa tahu...mereka juga nanti akan tinggalkan anak mak ini haihhhhhhhh mengeluhpon tak dapat menukar keputusan mereka huhuhuhuhu menangispon tak mampu pacakkan mereka kekal disini mak doakanlah anak mak ni cepat-cepat habiskan belajar nanti anak mak ni pon akan pulang juga... tak sabar nya...

------------------------------------------------------------

RUANG KE-DUA
mak...tadi root cannal along buat dah berjaya. alhamdulillah. sakit tu taklah sangat, cuma kebas jer lah. alhamdulillah...

mak...tadi dapur rumah kena renovate, jadi malam nie, anak mak makan makanan yg sejuk jer lah yerk.

mak...minggu depan anak mak insyaAllah nak pergi bercuti...jalan2 dengan abang2 dan kakak2 kat sini. tak sabarnyer. bestnya kalau mak dgn abah dan adik2 pon dapat join.

mak...sekarang ni, anak mak ni asyiklah mendengar lagu dangdut. huhuhu...tak taulah dari sapa turunnya saka dangdut nie. mmg tgh gila2 lahhhh suka. nanti oghang balik, oghang nyanyikan mak lagu dangdut ok. :). oghang nak nyanyi lagu nie... "


Saksikanlah...
Saksikan olehmu wahai sang hujan
Aku yang telah jatuh
Dilanda... asmara...
Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan
Berdua jalan kaki saat turun hujan
Basah baju kita basah hati kita
Mesranya berpayung daun pisang
Kusungguh merasakan mesra malam itu
Walau basah bajuku rela aku rela
Betapa mulia hatimu oh dinda
Demi kekasihmu rela berkorban
Siapa tahu nanti tuhan meberkati
Daun pisang menjadi payung sutera
Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan
Lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai...
Putihnya si air susu seputih cintaku
Dan akan ku tuang ke dalam gelas asmara
Lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai...
Tulusnya cinta ku ini bukan emas sepuhan
Tak akan ku lari dari abang seorang
Berjanji... berjanji... berjanji kita Saling setia
Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan
Berdua jalan kaki saat turun hujan Lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai...
Putihnya si air susu seputih cintaku
Dan akan ku tuang ke dalam gelas asmara
Lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai lai...
Tulusnya cinta ku ini bukan emas sepuhan
Tak akan ku lari dari abang seorang
Berjanji... berjanji... berjanji kita
Saling setia Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan
Berdua jalan kaki saat turun hujan
Memori daun pisang takkan terlupakan
Memori daun pisang menjadi kenangan
"
along bawa part Iwan, mak bawa yang Amelina punya part ok...:).

2 comments:

  1. kawan datang dan kawan pergi. kejujuran dan keikhlasan tetap terpahat dalam hati.
    along.. napa dangdut? nanti malam tu kita buat karaoke dangdut okeh!!

    ReplyDelete
  2. mak da...hehehe. takm oahh dangdut. along gurau jer tu. bertuahlah along nak nyanyi dangdut. mau nyer snow kat msia nanti...

    ReplyDelete