June 30, 2010

Mengadu lah...




pernah tak korang rasa sunyi sangat2...
pernah tak korang rasa rindu sangat pada mak,abah dan adik beradik...
pernah tak korang rasa nak sangat balik kampung tapi tak dapat balik...
pernah tak korang rasa kerja banyak dan korang tak reti nak habiskan...
pernah tak korang rasa jengkel sangat dengan kawan korang...
pernah tak korang rasa lapar sangat tapi tak boleh nak makan...
pernah tak korang rasa macam nak jalan2 tapi duit tak da...
pernah tak korang rasa nak sangat beli tote ZARA tapi mahal sangat...
pernah tak korang rasa mengerah keringat sampai sakit pingang...
pernah tak korang rasa penat sangat berfikir macam nak pecah kepala...
pernah tak korang rasa terkejar-kejar nak siapkan macam2 tapi tak sempat...
pernah tak korang rasa kata-kata korang tak didengari...
pernah tak korang rasa masa yang ada untuk korang singkat sangat...
pernah tak korang rasa tak cukup puas menikmati juadah tengah hari...
pernah tak korang rasa tidur tak nyenyak...
pernah tak korang rasa sakit sangat hati dengan masalah...
pernah tak korang rasa hidup jauh dari keluarga ni susah...
pernah tak korang rasa muka nie tak hensem pon mcm hero Twilight...
pernah tak korang rasa badan nie gemuk macam badak...
pernah tak korang rasa diri ni banyak sangat kekurangan...
pernah tak korang rasa nak nangis sebab tak tahan dengan ujian...
pernah tak korang rasa TENSION...

tapi...
pernah tak kita buat ni bila semua yang kita rasa tu datang
...mengadu pada Tuhan?


***nota kaki-pesan Mak "jangan lupa diri, bukan jangan lupa lirik"

11 comments:

  1. huhuhu...mmg dugaan kan.
    Tambah2 bila rasa kalau esok mati macam mana...sedih2...
    Jom mengadu padaNya..Jom sabar

    ReplyDelete
  2. waaa...ensem macam hero twilight 2 yg paling haru 2...ekeke...

    btw,sabar ea along...Allah sentiase dengan alog..:))

    ReplyDelete
  3. abg fizan,

    qarl slalu je RASA most of d things

    xpelah, bersyukur je pd TUHAN dgn apa kurniaanNYA walaupun x sehemsem hero twilight n gemuk cam badak!!! hehehe

    ReplyDelete
  4. Salam abg,
    Arif harap abg sentiasa sihat...

    Arif faham perasaan abg cam ner....
    But hope abg dapat bersabar dan Allah sentiasa di sisi kita....

    Doa Arif sentiasa mengiringi abg di sana...
    =)

    bersabar k

    ReplyDelete
  5. السلام عليكم...

    sape la yg nak kata x pernah kan? hmm..jadikan masalah tu sbg batu loncatan tuk kita lebih baik..biar kita yg kuasai masalah, tp jgn masalah kuasai kita..sbb tkut nnt kita yg akan down n musnah..

    apapun, dh jd fitrah manusia, rasa bertuhan tu akan ada dlm stiap diri, sbb tu bila ada masalah, rasa nk mengeluh selalu, br ingt tuhan, baru la keluar perkataan Allah..tp masa senang, boleh kira ngan jari brp kali sebut Allah...

    bukan kata kt sape2, sy pun mcm tu jugak.. astaghfirullah :(

    btw, makin cntik blog, haha, tahniah!!

    ReplyDelete
  6. http://aizulmarcello.blogspot.com/2009/03/aku-pon-manusia-gak.html

    ReplyDelete
  7. min...yups. sgt2 dugaan.jom kita sabar sama2.

    ain...yerlah takkan nak hero duyong kot? takmo lah along kalau hero duyong.

    ReplyDelete
  8. qarl...yer ker? kita serupalah kiranya. rasa benda sama. u rasa tak apa i rasa skrg?

    ariff...i always love ure wisdom of words dear. thanks a lot. ariff pon...doa for u too. thanks a lot bro.

    ReplyDelete
  9. firdaus...cantik ekk? thanks a lot.saya ikut awak gak...awak tukau layout, sayapon nak tukau gak. hehehee. love ures too. sgt peace n calm. thanks bro for the new entry. jadi inspirasi utk i menulis new entry. tersentuh sgt2 with ure entry

    ReplyDelete
  10. aizul...thanks. i dah baca.huhuhu

    ReplyDelete
  11. sian sunyi erk
    meh citer kat pakwe meh

    ReplyDelete