September 29, 2011

tak tahu mana silap

tak tahu mana silap

kesian tgk budak2 zaman sekarang...
sibuk mengejar dunia popular, kejar glamour
sampai sanggup upload kat youtube video yg bukan-bukan
kesian kat mak abah korang, tak ke mereka rasa malu...kalau mereka tgk

kesian tgk budak2 zaman sekarang...
belajar semua tak habis jalan
sampai satu sijil pon tak ada
kesian kat mak abah korang, terpaksa bela korang sampai lah korang tua

kesian tgk budak2 zaman sekarang...
semua pandai bercakap
tapi tak semua yang dicakapkan tu boleh pakai
kesian kat mak abah korang, sampai terasa macam ditipu anak sendiri

kesian tgk budak2 zaman sekarang...
pakai baju semua nak bergaya
sampai sakitlah mata melihat terlalu 'over' sangat
kesian kat mak abah korang, tengok korang pakai baju, kain tak cukup

tak kisah lah apa-apa pon yang nak dibuat...
tapi fikir2lah sebelum bertindak
bukan nama sendiri je nak kena jaga
hidup kita ni semua berkait

haiii tak tahu lah mana silap

ingat pesan Allah...dunia ni sementara

No comments:

Post a Comment